Buitenhuis beheer & verhuur

‘Professioneel parkbeheer voor een optimaal rendement’

Buitenhuis

beheer & verhuur

‘Professioneel parkbeheer voor een optimaal rendement’

Over ons


Het begin

Petra van Anholt en Matthieu Brakenhoff kochten in 2007 een vakantiewoning op een van de mooie parken in Schoorl, en maakten daardoor zelf mee wat er allemaal komt kijken bij het realiseren van de bouw van die woning. Petra: “Ik werkte toen al zo’n 13 jaar bij een zorg gerelateerd bedrijf en reisde door heel Nederland. Een dynamische en ondernemende job waarbij ik vaak snel moest kunnen schakelen.

Ontwikkeling

We werden al vrij snel betrokken bij de ontwikkeling en bouw van onze vakantiewoning. De projectontwikkelaar bood daartoe alle ruimte en omdat er veel zaken geregeld moeten worden, pakte ik e.e.a. park breed op en leerde veel eigenaren kennen die allemaal zo weinig mogelijk zorgen wilden hebben over hun woning, maar tegelijkertijd zoveel mogelijk rendement uit hun investering wilden halen. Daarmee legde ik uiteindelijk de basis voor de start van Buitenhuis Beheer & Verhuur. Ik schreef mij als nieuwkomer met succes in op een aanbesteding voor twee vakantieparken en mocht op 1 januari 2012 starten met het beheer en verhuur van Park Scorleduyn in Schoorl”.

Wat we doen

Inmiddels beheren Petra en Matthieu 7 parken in de gemeente Schoorl en Julianadorp. Daarbij ligt de focus tegenwoordig op het beheer en werken ze qua verhuur samen met diverse verhuur organisaties.

“Wát we doen, doen we goed, en niet half, en bovenal werken we met een geweldig team dat het belang van gasten en eigenaren continu in het oog houdt. Het zijn stuk voor stuk erg betrokken en gemotiveerde mensen. We zoeken voor de toekomst nog meer uitdagingen, diepgang en mogelijkheden om aan te haken bij betrokken partijen. We willen onze huidige klanten natuurlijk behouden en we staan open voor verdere uitbreidingen”.

Over ons


Het begin

Petra Anholt en Matthieu Brakenhoff, de directie van Buitenhuis Beheer en Verhuur

Petra van Anholt en Matthieu Brakenhoff kochten in 2007 een vakantiewoning op een van de mooie parken in Schoorl, en maakten daardoor zelf mee wat er allemaal komt kijken bij het realiseren van de bouw van die woning. Petra: “Ik werkte toen al zo’n 13 jaar bij een zorg gerelateerd bedrijf en reisde door heel Nederland. Een dynamische en ondernemende job waarbij ik vaak snel moest kunnen schakelen.

Ontwikkeling

We werden al vrij snel betrokken bij de ontwikkeling en bouw van onze vakantiewoning. De projectontwikkelaar bood daartoe alle ruimte en omdat er veel zaken geregeld moeten worden, pakte ik e.e.a. park breed op en leerde veel eigenaren kennen die allemaal zo weinig mogelijk zorgen wilden hebben over hun woning, maar tegelijkertijd zoveel mogelijk rendement uit hun investering wilden halen. Daarmee legde ik uiteindelijk de basis voor de start van Buitenhuis Beheer & Verhuur. Ik schreef mij als nieuwkomer met succes in op een aanbesteding voor twee vakantieparken en mocht op 1 januari 2012 starten met het beheer en verhuur van Park Scorleduyn in Schoorl”.

Wat we doen

Inmiddels beheren Petra en Matthieu 7 parken in de gemeente Schoorl en Julianadorp. Daarbij ligt de focus tegenwoordig op het beheer en werken ze qua verhuur samen met diverse verhuur organisaties.

“Wát we doen, doen we goed, en niet half, en bovenal werken we met een geweldig team dat het belang van gasten en eigenaren continu in het oog houdt. Het zijn stuk voor stuk erg betrokken en gemotiveerde mensen. We zoeken voor de toekomst nog meer uitdagingen, diepgang en mogelijkheden om aan te haken bij betrokken partijen. We willen onze huidige klanten natuurlijk behouden en we staan open voor verdere uitbreidingen”.




Matthieu

“We proberen alles voor te zijn en daarmee de eigenaar volledig te ontzorgen”.

Projectleider

Matthieu Brakenhoff is gewend om als projectleider de touwtjes goed in handen te houden bij bouwprojecten en heeft projecten beheerd en mensen aangestuurd bij de gemeente Amsterdam. Deze taak vervulde hij ook als bedrijfsleider bij een groot aannemersbedrijf. Daarvoor had Matthieu al de nodige ervaring opgedaan als uitvoerder en directievoerder, dus dit alles komt dagelijks goed van pas in zijn directiefunctie bij Buitenhuis Beheer en Verhuur.

Ervaring

“Ik kom vanuit de wegenbouw en heb daardoor technisch inzicht. Ik werk planmatig en ik heb een goed gevoel voor prijs/kwaliteitsverhouding ontwikkeld. Ik weet hoe aannemers werken en denken en ik spreek hun taal. Dat is bijzonder handig bij het bouwen of verbouwen van woningen. Ons bedrijf wordt betrokken bij aanleg van nieuwe woningen en parken. Ik weet dan ook goed wat je moet doen of wat je juist zou moeten laten. Ik ben gewend om onder druk te staan. Zo’n zelfde soort druk hebben wij bij Buitenhuis Beheer & Verhuur. De huizen moeten allemaal in orde zijn voordat de gasten komen. Ook bij ons geldt ‘tijd is geld’.

Onderhoud

We werken met preventief onderhoud. Ik zie een vakantiepark als een bedrijf waarbij je preventief onderhoud moet plegen voordat het te laat is en een reparatie onnodig veel geld gaat kosten. We zijn erg zorgvuldig en netjes met andermans bezit. Het werk is te vergelijken met bijvoorbeeld een restaurant waar alle medewerkers ervoor moeten zorgen dat de tafels klaar zijn voordat de gasten arriveren. Of met een vliegtuig dat schoongemaakt wordt voordat de nieuwe mensen aan boord stappen”.


Matthieu

“We proberen alles voor te zijn en daarmee de eigenaar volledig te ontzorgen”.

Projectleider

Matthieu Brakenhoff is gewend om als projectleider de touwtjes goed in handen te houden bij bouwprojecten en heeft projecten beheerd en mensen aangestuurd bij de gemeente Amsterdam. Deze taak vervulde hij ook als bedrijfsleider bij een groot aannemersbedrijf. Daarvoor had Matthieu al de nodige ervaring opgedaan als uitvoerder en directievoerder, dus dit alles komt dagelijks goed van pas in zijn directiefunctie bij Buitenhuis Beheer en Verhuur.

Ervaring

“Ik kom vanuit de wegenbouw en heb daardoor technisch inzicht. Ik werk planmatig en ik heb een goed gevoel voor prijs/kwaliteitsverhouding ontwikkeld. Ik weet hoe aannemers werken en denken en ik spreek hun taal. Dat is bijzonder handig bij het bouwen of verbouwen van woningen. Ons bedrijf wordt betrokken bij aanleg van nieuwe woningen en parken. Ik weet dan ook goed wat je moet doen of wat je juist zou moeten laten. Ik ben gewend om onder druk te staan. Zo’n zelfde soort druk hebben wij bij Buitenhuis Beheer & Verhuur. De huizen moeten allemaal in orde zijn voordat de gasten komen. Ook bij ons geldt ‘tijd is geld’.

Onderhoud

We werken met preventief onderhoud. Ik zie een vakantiepark als een bedrijf waarbij je preventief onderhoud moet plegen voordat het te laat is en een reparatie onnodig veel geld gaat kosten. We zijn erg zorgvuldig en netjes met andermans bezit. Het werk is te vergelijken met bijvoorbeeld een restaurant waar alle medewerkers ervoor moeten zorgen dat de tafels klaar zijn voordat de gasten arriveren. Of met een vliegtuig dat schoongemaakt wordt voordat de nieuwe mensen aan boord stappen”.

Onze medewerkers

Onze medewerkers


Office manager

“Wij vinden onze serviceverlening heel vanzelfsprekend”

Miranda verzorgt de planning van de afdeling housekeeping op alle parken, is management assistent en werkt als dat nodig is bij de receptie. Ze doet al het voorbereidende werk, helpt bij sollicitatieprocedures en verzorgt de in- en externe communicatie. “Ik maak prognoses en heb contact met toeleveranciers. Bijvoorbeeld voor het bestellen van serviesgoed. De variatie maakt mijn baan leuk, want ik ben met gasten bezig maar ook met alle medewerkers. Als manusje van alles sta ik overal middenin en dat maakt mijn werk zo boeiend. Je krijgt hier veel vrijheid en er is genoeg ruimte voor eigen creativiteit. Het is laagdrempelig qua hiërarchie.

Als ik bij de balie sta, herken ik de meeste mensen van naam en gezicht. Dat vinden de gasten erg leuk. Ik wil graag alles oplossen voor de eigenaren, ik kan snel schakelen.

Bij een woning dat was ingericht zonder bank, omdat de eigenaar het altijd prettig vindt om aan tafel te zitten, vroegen de gasten juist om een bank omdat zij dan beter konden ontspannen. Ik heb snel de eigenaar gebeld, en hij kon een bank plaatsen. De gasten waren erg verbaasd dat het onmiddellijk opgelost kon worden.

Wij vinden dingen al snel vanzelfsprekend, maar dat is niet voor iedereen zo. We helpen met bijvoorbeeld het resetten van internet. Eerst op afstand, maar als het nodig is komen we even langs. Bij mankementen in de huizen, probeer ik alles eerst zelf op te lossen, en moet er iets nieuws worden aangeschaft omdat het niet meer te repareren is, ga ik even naar Petra voor overleg. Ik doe het voorwerk, zodat zij ook snel kan schakelen.

We blinken uit in het geven van optimale persoonlijke aandacht en service. Het zou voor de toekomst fijn zijn als gasten een klein beetje meer zouden meewerken door bijvoorbeeld alleen al hun afval voor vertrek bij de container te zetten. Dat zou erg veel werk besparen voor de dames van de housekeeping. Zij hebben tweeënhalf uur de tijd om een huis volledig schoon te maken en daar hebben ze vaak elke minuut van nodig”.


Optimaal parkbeheer? Met Buitenhuis beleeft u het!


Bij Buitenhuis Beheer & Verhuur is de exploitatie van uw vakantiewoning in voortreffelijke handen. Wij beheren recreatieobjecten verdeeld over zeven luxe parken aan de Noord-Hollandse kust. Met ons team zijn wij dagelijks bezig om uw gasten een ontspannen en onvergetelijk verblijf te bezorgen. Daarbij is persoonlijke aandacht voor u en uw gasten kenmerkend voor onze organisatie. Met een divers aanbod van diensten ondersteunen en adviseren wij op het gebied van beheer en exploitatie van recreatielocaties. Neemt u gerust eens contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek.

Direct contact opnemen